De winkelwagen is leeg

Reserveren

© Bodyland. Alle rechten voorbehouden

De Veelgestelde vragen aan Bodyland

Algemeen

Hoe kan ik het beste contact opnemen met Bodyland?
Het beste is een tekst bericht via WhatsApp, Email of sms. Omdat wij vaak in behandeling zijn wordt het lastig voor ons om de telefoon op te nemen, we bellen dan terug op een moment dat wij uit behandeling zijn.
Wat zijn de openingstijden van Bodyland?
Wij hebben geen vaste openingstijden omdat wij alleen op afspraak werken. Lees hier meer informatie over openingstijden.
Kan ik makkelijk parkeren bij Bodyland?
Ja, in Zwijndrecht hebben we gratis parkeren voor de deur en in de omgeving. In Rotterdam is het betaald parkeren, dit wordt betaald door Bodyland.
Ik ben moeilijk ter been, is dit een probleem?
Bodyland Zwijndrecht is geheel rolstoel vriendelijk, bij Bodyland Rotterdam moet je trappen kunnen lopen.
Is er een minimum leeftijd?
Voor onze behandelingen is geen leeftijdsbeperking.
Welke betaalmogelijkheden zijn er bij Bodyland?
Je kan bij ons (contactloos) met PIN betalen of met contant geld.
Heeft Bodyland ook cadeaubonnen?
Ja, we hebben een ruime keus aan vouchers online in onze WebShop.
Heeft Bodyland ook een strippenkaart?
We werken bij Bodyland met een (pre-paid) WellnessCard. Hier kan je kiezen wat voor bedrag je er op wil zetten en afhankelijk van het bedrag krijg je hier een bonus bedrag overheen. Deze is te koop in onze WebShop.

Reserveren

Moet ik vooraf reserveren?
Ja, voor de behandelingen moet je vooraf reserveren. Een belletje vooraf kan ook voldoende zijn om te kijken of er plek is, anders kan je via de website je keuze maken in onze agenda.
De datum waarop ik wil reserveren is grijs!
Alleen de dagen die beschikbaar zijn voor behandelingen kan je aanklikken. Als ze grijs zijn is de agenda vol. Als je voor vandaag kijkt moet je even bellen, dan kan het zijn dat er nog plek is.
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Ja, als dit optijd is volgens onze algemene voorwaarden kan elke reservering aangepast worden. Stuur dan een bericht via ons contactformulier met de wijziging die je wilt doorgeven. Het kan ook via de telefoon of WhatsApp doorgegeven worden.
Kan ik mijn reservering annuleren?
Ja, als dit optijd is volgens onze algemene voorwaarden kan elke reservering geannuleerd worden. Stuur dan een bericht via ons contactformulier of via de telefoon of WhatsApp.
Moet ik een account maken als ik reserveer?
Nee, je kan reserveren zonder een account te maken. Klik dan op doorgaan zonder account als je in de reserveer module zit.

Behandelingen

Worden behandelingen vergoed door een zorgverzekeraar?
Nee, onze behandelingen worden niet vergoed.
Kan ik mijn behandelaar kiezen?
In de meeste gevallen kan je kiezen door wie je behandeld wilt worden. Voor sommige behandelingen is slechts één behandelaar beschikbaar.
Mag ik een behandeling ondergaan als ik zwanger ben?
Ja, dit hoeft geen probleem te zijn, er zijn wel bepaalde behandelingen die we niet uitvoeren bij zwangerschap, of aangepast uitvoeren om het veilig te ondergaan. Je moet dus altijd vooraf aangeven dat je zwanger bent.
Is een anamnese verplicht voor een behandeling?
Ja, wij moeten bepaalde gezondheidsgegvens weten om geen fouten te maken tijdens de behandeling. Je krijgt bij je afspraakbevesting per email een link om deze al vooraf in te vullen.

Sauna

Is de sauna geheel privé?
Ja, de reservering die je maakt is geheel voor jou en eventueel opgegeven personen. Naast de sauna worden er wel behandelingen gegeven, deze mensen zou je tegen kunnen komen buiten de sauna maar komen nooit in de sauna.
Is er toezicht in de sauna?
Als wij het nodig vinden kan personeel komen kijken of alles goed gaat in de sauna.
Hoe heet is de sauna?
Tijdens de reserveringaanvraag kan je zelf aangeven hoe heet je de sauna wilt hebben.
Kan ik ook langer dan 90 minuten reserveren?
Nee, hiervoor zijn er onvoldoende faciliteiten. Onze sauna is bedoeld voor een korte boost van het lichaam wat anders is als je naar een wellnessresort gaat.
Mag ik eten of drinken meenemen?
Ja, je mag best iets consumeren bij ons. Dit doe je dan in de rust/stilte ruimte. In de sauna mag niet gegeten of gedronken worden.

Hammam

Ben ik bloot tijdens de behandeling?
In de regel ben je bloot tijdens deze behandeling omdat het een reinigingsritueel is. Een bikine of kleine zwembroek zou nog kunnen. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan even contact op.
Hoe warm is het in de hammam?
De temperatuur ligt tussen de 32 & 38 graden (afhankelijk van het weer buiten).
Is dit een stoomruimte?
Ja, deze ruimte wordt verwarmd door stoom.
Is de hammam ook af te huren?
Nee, deze is er alleen voor het ondergaan van een behandeling door Bodyland.

Zoutkamer

Zijn er bijwerkingen bij Halotherapie?
Halotherapie is 100% natuurlijk en vrij van medicijnen, hierdoor zijn er geen negatieve bijwerkingen. Na een sessies kan er een lichte hoest, lichte beklemming op de borst of loopneus ervaren. Dit is de werking van het zout en zal zo slijm en toxines uit de longen en luchtwegen verwijderen.
Verhoogd Halotherapie de bloeddruk?
Nee, Halotherapie heeft geen invloed op je bloeddruk. Het inademen / inhaleren van de zoute lucht in onze zoutkamer staat los van het consumeren van zout via het darmstelsel.
Kan ik mijn medicatie stoppen als mijn klachten afnemen na Halotherapie?
Nee, je kan en mag nooit zelfstandig medicatie afbouwen of er mee stoppen, dit doe je altijd in overlg met een arts. Halotherapie helpt met het afnemen van klachten waardoor je verlichting voelt maar het werkt niet genezend.
Wat voor zout wordt er gebruikt bij Halotherapie?

In onze Zoutkamer gebruiken we farmaceutisch zout wat ook wel vacuümzout wordt genoemd. Dit is het zuiverste zout, bijna puur natriumchloride (NaCl). Ze gebruiken dit zout ook in voeding en in de medische wereld.

Er zijn meerdere onderzoeken die aantonen dat hoe puurder het zout is (gehalte natriumchloride), hoe beter het werkt op de karakteristieken die halotherapie effectief maken: absorberend, antibacterieel en ontstekingsremmend.

Is het gebruik van farmaceutisch zout veilig?

Ja dit is volledig veilig, farmaceutisch zout is zo puur dat het nagenoeg alleen bestaat uit NaCl (natriumchloride). Dit lost helemaal op in water en blijft niet achter in de longen.

"Hippe" producten zoals Dode Zeezout, Steenzout, Himalayazout zijn geschikt om mee te koken en is prima voor je spijsvertering of voor uitwendig gebruik zoals in verzorgingsproducten.

Is Halotherapie leeftijdsgebonden?
Nee, omdat Halotherapie 100% natuurlijk is kan iedereen hier gebruik van maken.
Mag je in een Zoutkamer als je zwanger bent?

Ja, dit hoeft geen probleem te zijn. Wel adviseren we dit altijd vooraf met een arts te bespreken.

Als je zwangerschap al zwaar verloopt, of (verschillende) medische indicaties hebt raden we af om plaats te nemen in een Zoutkamer

Wat voor kleding heb je aan in een Zoutkamer?

Trek makkelijke kleding aan dat relax en los zit, zo ontspan je net wat beter.

Als je voor Huidtherapie komt zal je de de huid die behandeld moet worden bloot moeten stellen aan de lucht in de zoutkamer.

Wat voor privacy heb je in de Zoutkamer?
Onze Zoutkamer is "Privé", je zit hier in alle rust te genieten van jouw moment.
Wordt Halotherapie vergoed goor de zorgverzekering?
Nee, helaas wordt halotherapie niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Lichaamsinstituut Bodyland Zwijndrecht
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06 816 738 37
Adres Rotterdam
Willem Buytewechstraat 187 C
Begaande grond
3024 XH, Rotterdam
Nederland
Route
Locatie Rotterdam
Adres Zwijndrecht
Frits Vogelstraat 10
3333 BC, Zwijndrecht
Nederland
Route
Locatie Zwijndrecht
© Bodyland. Alle rechten voorbehouden.